AKTUALNOŚCI
Informacja ZUS w sprawie wniosków – Program „Dobry start”
Informacja prasowa
Wnioski o „Dobry Start” wyłącznie elektronicznie. Wypłata świadczenia tylko na konto.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest przygotowany do realizacji programu "Dobry Start", w ramach którego będzie wypłacał świadczenie 300 plus - zapewnia prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Od roku szkolnego 2021/2022 tzw. 300+ dla ucznia w ramach programu „Dobry Start” będzie obsługiwane
i wypłacane przez ZUS. Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. tylko elektronicznie – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Co ważne świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy wskazany we wniosku, a decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej.
„Jesteśmy przygotowani do rozpoczęcia obsługi tego zadania pod względem organizacyjnym
i informatycznym. Nasza Platforma Usług Elektronicznych sprawdziła się przy innych zadaniach. Przypomnę, że prawie wszystkie wnioski w ramach Tarczy antykryzysowej były obsługiwane przez PUE. Podobnie jest
z Polskim Bonem Turystycznym” – mówi prof. Uścińska.
Jak podkreśla, na PUE stworzony jest specjalny kreator wniosków przy „Dobrym Starcie”. „To pomoże uniknąć błędów przy staraniu się o świadczenie” – dodaje prof. Uścińska.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami – do ukończenia 24 lat. Obecnie z programu korzysta niemal 4,5 mln dzieci.
ZUS udzieli wsparcia
Pracownicy ZUS w placówkach Zakładu będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE
i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+. Pomoc otrzyma każdy, kto tylko tego będzie potrzebował. W tym celu pracownicy Zakładu będą także w razie potrzeby pełnić dyżury w wybranych jednostkach terenowych urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS.
Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim
TERMINY WYDAWANIA ŻYWNOŚCI 2023
UWAGA
W dniach 27-06-2023, 28-06-2023 oraz 29-06-2023 w godzinach 9.00-12.00 będzie wydawana żywność w ramach programu POPŻ Podprogram 2021 Plus.
Proszę o zgłaszanie się po osobisty odbiór żywności osoby, które wypełniały oświadczenia i zostały zakwalifikowane do Programu POPŻ.
W dniu 27.06.2023 r. -Kazimierz Biskupi.
W dniu 28.06.2023 r.- Anielewo, Bochlewo, Cząstków, Daninów, Dębówka, Dobrosołowo, Komorowo, Kozarzewek, Kozarzew, Radwaniec, Tokarki.
W dniu 29.06.2023 r. - Biurowiec, Jóźwin, Kamienica, Ludwików, Nieświastów, Olesin, Władzimirów, Wieruszew, Bielawy, Posada, Sokółki, Wola Łaszczowa.
Informujemy, że ze względów organizacyjnych żywność będzie wydawana wyłącznie w ww. terminach. W przypadku braku możliwości osobistego odbioru żywności prosimy o pisemne upoważnienie osoby odbierającej żywność. Wzór w załączeniu.
Uwaga: Wydawanie żywności odbędzie się w Sali Ochotniczej Straży Pożarnej w Kazimierzu Biskupim.
Seniorze! Masz więcej niż 70 lat i potrzebujesz wsparcia?
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kazimierzu Biskupim informuje, iż została uruchomiona infolinia dla seniorów. Pomoc skierowana jest do osób powyżej 70. roku życia (w szczególnych przypadkach pomoc może być udzielona osobie przed 70. życia), mieszkających samotnie, pozbawionych wsparcia rodziny, sąsiadów lub innych osób, które ze względu na stan zdrowia i zagrożenie epidemiologiczne nie mogą opuszczać domu.
Dedykowana infolinia dla seniorów: 22 505 11 11
Dzwoniąc na infolinię osoby starsze mogą poprosić o zrobienie i dostarczenie zakupów w zakresie niezbędnych artykułów spożywczych, higienicznych oraz lekarstw. Za zakupy płaci Senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów.
Osoba przyjmująca na infolinii zgłoszenie przekaże numer kontaktowy seniora potrzebującego wsparcia do ośrodka pomocy społecznej w danej gminie. Pracownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kazimierzu Biskupim skontaktuje się telefonicznie z seniorem, podając datę i godzinę zgłoszenia przez Seniora, zweryfikuje to zgłoszenie i ustali wszystkie szczegóły związane z udzieleniem pomocy. Poda także imię i nazwisko pracownika, który zgłosi się z pomocą do Seniora.
Osoby, które chcą włączyć się w pomoc dla seniorów będą mogły zgłosić się przez Internet, wypełniając ankietę na stronie www.wspierajseniora.pl lub osobiście zgłaszając się do lokalnego ośrodka pomocy.
KOMUNIKAT dla Klientów
Szanowni Państwo,
W związku z pandemią koronawirusa i znaczącym wzrostem liczby zachorowań na COVID-19, dbając o nasze wspólne bezpieczeństwo, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kazimierzu Biskupim od dnia 13 października 2020 roku do odwołania będzie zamknięty dla Interesantów.
Informuję, że:
- Wejście do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej jest dostępne dla Klientów wyłącznie od ul. Bielawy.
- Sprawy będą załatwiane w formie telefonicznej, korespondencyjnej – pocztą tradycyjną, drogą elektroniczną poprzez ePUAP. Pisma, podania i wnioski można wrzucać do skrzynki podawczej znajdującej się w korytarzu przy wejściu do budynku GOPS.
- Wizyty w siedzibie GOPS w celu osobistego kontaktu z pracownikiem prowadzącym sprawę winny być składane po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu i godziny wizyty. W sprawach pilnych, niecierpiących zwłoki należy użyć dzwonka umieszczonego na stoliku obok Punktu Obsługi Interesantów (znajdującego się w korytarzu za wejściem do budynku GOPS) i oczekiwać na przyjście pracownika.
- Obsługa Klientów GOPS w Punkcie Obsługi Interesantów odbywać się będzie w godzinach:
Poniedziałki : 08:00 – 17:00
Wtorki – czwartki : 08:00 – 15:30
Piątki : 08:00 – 14:00
- W korytarzu budynku GOPS mogą jednocześnie przebywać 2 osoby, tj. jedna osoba przy Punkcie Obsługi Klienta, a druga – oczekująca np. na wydanie dokumentu (zaświadczenia, decyzji, sprawdzenie danych w systemie, itp.). Pozostali Klienci proszeni są o oczekiwanie na przyjęcie na zewnątrz budynku. Wszystkich obowiązuje zachowanie co najmniej 1,5 – 2 metrów dystansu.
- Każda osoba winna przestrzegać wymogi w zakresie profilaktyki i przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się COVID-19 i w tym celu zakrywać usta i nos przy pomocy maski, maseczki, przyłbicy, kasku ochronnego, odzieży lub jej części (z wyjątkiem osób przewidzianych przepisami prawa) oraz zdezynfekowaniu rąk za pomocą środka znajdującego się na stoliku przy Punkcie Obsługi Interesanta.
Poniżej przypominam dane teleadresowe :
Adres do korespondencji tradycyjnej : ul. Bielawy 1A, 62-530 Kazimierz Biskupi
Platforma ePUAP : GOPSKazimierzBiskupi
Kontakt telefoniczny:
Dyrektor- 607-540-809
Sprawy z zakresu pomocy społecznej- 607-290-602, 607-410-701
Sprawy z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, funduszu alimentacyjnego, stypendia szkolne - 603-260-903
Sprawy z zakresu dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, karty dużej rodziny- 607-410-803
Asystent rodziny- 607-410-803
Dzienny Dom Senior+ - 609-910-602
Ponadto nadal pełniony jest dyżur telefoniczny każdego dnia od godziny 7:00-19:00
pod numerem telefonu 511101222.
Dyrektor
/-/ Lidia Krzymińska
Informacja dla osób z kontaktu z przypadkiem potwierdzonym przebywających w kwarantannie
Co to oznacza?
Kwarantannę domową przez okres 14 dni odbywasz pod adresem, który podałeś.
Jeśli będziesz odbywać kwarantannę w domu, stosuj się do poniższych zaleceń.
• Nie opuszczaj domu.
• Nie wychodź do sklepu.
• Jeśli masz pod swoją opieką zwierzęta, to w miarę możliwości na czas trwania kwarantanny przekaż je pod opiekę rodzinie lub znajomym. Jeśli nie masz takiej możliwości, zwróć się telefonicznie o pomoc do gminy.
• Nie spotykaj się z innymi osobami i nie zapraszaj ludzi do domu.
• Jeśli mieszkasz z rodziną, w miarę możliwości ogranicz z nią kontakt i zachowaj bezpieczny odstęp wynoszący minimum 2 metry.
• Używaj oddzielnych naczyń niż pozostałe osoby przebywające w mieszkaniu.
• Jeśli masz możliwość, korzystaj z osobnej łazienki/toalety niż pozostali domownicy; jeśli nie masz takiej możliwości, po skorzystaniu z toalety/łazienki zdezynfekuj ją dostępnym środkiem czystości.
• Wietrz mieszkanie kilka razy dziennie.
• Zachowaj zasady higieny.
• Często myj ręce i dezynfekuj powierzchnie dotykowe takie jak: blaty, klamki, ekrany telefonów.
• Monitoruj temperaturę ciała minimum 2 razy dziennie.
• W przypadku wystąpienia gorączki, kaszlu lub duszności niezwłocznie skontaktuj
się telefoniczne ze stacją sanitarno-epidemiologiczną lub zgłoś się na oddział zakaźny, unikając transportu publicznego.
• Udzielaj informacji o swoim stanie zdrowia dzwoniącym do Ciebie pracownikom Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
• W czasie trwania kwarantanny (powyżej 5 dnia jej trwania) zostanie pobrany wymaz do badania w kierunku zakażenia SARS-CoV-2. W tej sprawie zgłosi się do Ciebie sanitariusz. O wynikach tego badania zostaniesz poinformowany.
• Do weryfikowania przestrzegania kwarantanny wyznaczeni zostali funkcjonariusze policji - odwiedzą Cię oni w czasie trwania kwarantanny.
• W razie jakichkolwiek pytań, pomoc uzyskasz dzwoniąc na numer telefonu
61 85 44 800 i wybierając nr odpowiedni dla kwarantanny zgodnie z komunikatem głosowym.
• W przypadku potrzeby skontaktowania się z lekarzem POZ, skorzystaj z teleporady. Lekarz może wystawić e-receptę i e-zwolnienie. Lista placówek POZ udzielających teleporad w Twojej okolicy jest dostępna na stronie NFZ: bit.ly/teleporady-lista Więcej o e-zdrowiu na pacjent.gov.pl
Więcej informacji na www.gov.pl/koronawirus Infolinia NFZ: 800 190 590
Za nieprzestrzeganie kwarantanny grozi mandat karny w wysokości 5000 zł